Köpvillkor

Nedan följer köpvillkoren när du köper varor via padelpunkten.se. Dessa villkor är riktade mellan dig som är kund och företaget Padelpunkten Norden AB (organisationsnummer 559251-2023), vid köp av varor på padelpunkten.se

Priser

Alla priser som visas på hemsidan är i svenska kronor och är inklusive 25% moms. 

Åldersgräns

Vi tillåter endast beställningar från kunder som är 18 år och äldre.

Frakt

Det är fri frakt inom Sverige på beställningar som har ett värde över 300 kronor. Belopp som understiger 300 kr kommer vi att debitera en fraktavgift på 49 kronor. Vi levererar i nuläget endast till Sverige.Om du vill köpa från utlandet kontakta oss på info@padelpunkten.se. Vid eventuella beställningar från utomlands är det andra fraktvillkor som gäller. Då fraktkostnaden kan variera stort mellan olika länder ber vi dig att kontakta oss för mer information.

Leveranstid

Normal leveranstid är 1-3 vardagar, förutsatt att det är helgfria vardagar. Alla paket skickas med DHL. Vi tar inte ekonomisk ansvar för förseningar med leveransen.

Betalsätt

Vi använder Klarna som betalsätt där du som kund kan bestämma att betala direkt, delbetala varje månad eller att få varorna levererad först innan du betalar.

Garanti och reklamation

Padelpunkten är auktoriserade återförsäljare för alla varumärken som vi säljer på hemsidan, därmed har vi garantirätt. Om reklamationen blir godkänd står Padelpunkten för fraktkostnaderna, däremot om reklamationen inte blir godkänd står istället kunden för fraktkostnaden. Vi följer Konsumentköplagen. För mer information om detta, gå in på www.konsumentverket.se eller kontakta oss via mejl på info@padelpunkten.se.

Ångerrätt

På Padelpunkten har du ångerrätt upp till 60 dagar. Detta gäller endast från när köparen har mottagit varan tills att du har kontaktat oss via mejl på info@padelpunkten.se. Således behöver vi inte ha hunnit få tillbaka varan inom 60 dagar. Däremot uppskattar vi att köparen lämnar tillbaka varan snarast efter att ha utnyttjat sin ångerrätt.

Ångerrätten gäller endast om varan är  i originalförpackningen, oanvänd och oskadad. Om alla dessa kriterier uppfylls kommer vi täcka för alla kostnader för den returnerade varan och dess fraktkostnader. I dessa fall är det således gratis för kunder att returnera sitt köp. Återbetalningen kommer att ske inom 14 dagar från att vi har mottagit varan, vi strävar alltid att återbetalningen ska ske snarast. Vi kommer använda samma betalningsmedel som köparen har angivit vid köptillfället, om vi inte har kommit överens om någonting annat.

Det kostar inget att returnera din vara. För att genomföra returen krävs att kunden kontaktar oss på info@padelpunkten.se och begär en returfraktssedel som kunden sedan skriver ut och klistrar det på paketet. Paketet lämnas till det närmaste postombudet. Använd gärna samma emballage som medföljde i leveransen för att motverka eventuella skador vid returen.

Kunder har rätt att undersöka sin beställda varas funktion eller egenskaper. Exempelvis kan det handla om att känna hur padelracket känns i handen/ armen. Däremot anser vi att du som köpare inte behöver testspela padelracket eller ta bort plasten från handtaget för att undersöka den. Skulle detta ske eller att du använder det på ett annat sätt som inte är nödvändigt för att undersöka varan har vi som säljare rätt att begära en rimlig värdeminskning av den returnerande varan enligt lagen av distansavtal (DAL). Värdeminskningen beror stor del på varans ursprungliga pris och hur väl använd den är.

Byta vara

Vill du byta en vara? Returnera den du inte vill ha och lägg en ny order.

Skador på paket

Upptäcker du skador på paketet skall du genast (inom senast 7 dagar) kontakta oss och anmäla skadan till postkontoret eller ansvariga transportör. Hämta inte ut ett skadat paket. Om du inte upptäcker skadan förrän du har öppnat paketet och om skadan är på grund av transportören/ utlämningsstället ska du genast göra en skadeanmälan till postkontoret eller ansvarig transportör. Om en eventuell tvist mellan er inte blir lösta, var vänlig att kontakta oss.

Ej uthämtat paket

Har du beställt en vara och inte har hämtat ut paketet innan den går retur till oss kommer vi att debitera konsumenten en administrationsavgift på totalt 200 kronor.

Hantering av personuppgifter

När du köper varor på vår hemsida innebär att du godkänner att vi (Padelpunkten Norden AB) hanterar dina personuppgifter. Vi sparar endast personuppgifter av det slag som är nödvändiga för att vi ska kunna leverera produkterna du har köpt och ha möjlighet att kunna följa upp i vissa ärenden. Dessa typer av personuppgifter som anses vara nödvändiga kan exempelvis vara din e-postadress. Vi kan komma använda dina personuppgifter i marknadsföringssyfte av oss på Padelpunkten där vi kan bland annat skicka ut nyhetsbrev. Som konsument har du alltid rätt att kunna begära vilka personuppgifter som vi sparar av dig. Du som kund kan även kräva att vi tar bort alla personuppgifter om dig och avbryta prenumerationen av nyhetsbreven som skickas ut.

Vi på Padelpunkten hanterar dina personuppgifter med stor omtänksamhet där inga uppgifter kommer säljas vidare. Således är vi noga med att ingen tredje part ska ta del av det om det inte är en absolut nödvändighet. Vissa externa samarbetspartners kommer att kunna ta del av dina personuppgifter. Det kan exempelvis handla om externa samarbetspartners som fraktbolag som skickar paketet och din bank eller Klarna som hanterar din betalning.

Företagsinformation

Padelpunkten Norden AB

Vintergatan 17

172 69, Sundbyberg


Organisationsnummer: 559251-2023 

E-postadress: info@padelpunkten.se